Játszd a codot, éld a codot!

Perk kiosztás

Minden perk 3 csoportba van beosztva, amelyet nemes egyszerűséggel csak Perk 1, Perk 2, és Perk 3 névre kereszteltek. Az 1. csoport kék, a 2. piros, a 3. sárgás színnel jelenik meg. Mivel nem tudunk minden perk-ből válogatni 3-at a csoportosítás miatt, fontos meggondolnunk, hogy melyiket válasszuk ki. Minden perk fejleszthető, ezzel plusz lehetőséget kapunk. 4 fejlesztést kell végigcsinálnunk, hogy megkapjuk ezt.


Perk 1

  • Marathon (maraton) - a neve talán elárulja, hogy ez a perk a sprinteléssel kapcsolatos. A CoD 4 óta tudjuk, hogy korlátozott ideig sprintelhetünk, de elfáradunk tőle, és utána várni kell az újratöltődésre. A Marathon viszont korlátlanná teszi a sprintelés képességet, lehetővé téve, hogy megállás nélkül fussunk végig a pályán.
    Marathon Pro
    - gyorsabb akadály átmászás.
  • Sleight of Hand (a kéz gyorsasága) - ezzel a perk-kel sokkal gyorsabban tudjuk újratölteni fegyverünket, beleértve minden lőfegyvert, gránátvetőt, rakétavetőt és sörétes puskát.
    Sleight of Hand Pro
    - gyorsabban tudunk "zoom"-olni, vagyis hamarabb váltunk át a mechanikus irányzékra. Ez különösen gépfegyvereknél okoz gondot, ahol a nagy súlya miatt ez tovább tart.
  • Scavenger (keselyű) - mivel a Bandolier eltűnt a CoD WaW-val, nincs több perk, amivel több lőszert vihetünk magunkkal. Ellenben ezzel a Scavenger-rel az elesett ellenségekből teljesen felszerelhetjük magunkat. Ha fel vagyunk szerelve a perk-kel, kék csomagokat látunk a hullák mellett, amelyekre rámászva feltöltjük készleteinket. A feltöltés vonatkozik lőfegyverre, gránátra, robbanószerre, gránátvetőre, rakétára, egyszóval mindenre.
    Scavenger Pro
    - extra tölténytárakat kapunk.
  • Bling - sokan gondoltak már arra a CoD 4 óta, hogy lehet-e egyszer több tartozékot tenni egy fegyverre. Mivel az MW2-ben a roham fegyverekre 8 tartozék is lehet, megjelent a Bling. Ezzel a perk-kel 2 tartozékot tehetünk a fegyverünkre, de természetesen csak eltérő típusúakat. A gránátvető mellett nem fér el shotgun, és a red dot sem lehet együtt a távcsővel.
    Bling Pro
    - az elsődleges fegyverünk mellett a másodlagosra is 2 tartozékot tehetünk.
  • One Man Army (egyszemélyes hadsereg) - ez a perk komoly újítás a játékban. Ha ezzel felszereljük magunkat, a játék közben bármikor átválthatunk egy másik fegyverkiosztásra (class). Jelentős előnye, hogy egy teljesen felszerelt másik csoportot választhatunk ki, amelyről úgy gondoljuk, hogy épp a pályához és feladatunkhoz illő. Sajnálatos módon ez a lehetőség elveszi a másodlagos fegyvert.
    One Man Army Pro
    - gyorsabban cserélünk kiosztást.


Perk 2
  • Stopping Power - ez a jól ismert perk most is ugyanaz maradt: erősebbé teszi lőfegyvereinket. A perk csak a töltényekre vonatkozik, robbanószerekre nem, és nem vonja magával a Deep Impact lehetőségét sem, vagyis nem megy át könnyebben a falon a lövedék.
    Stopping Power Pro
    - erősebbé teszi fegyvereinket légi támogatás ellen.
  • Lightweight - neve sokmindent elárul: könnyebb súlyú fegyver. Ez a perk azt eredményezi, hogy gyorsabban mozgunk fegyverünkkel. Különösen rakétavetőknél és gépfegyvereknél jöhet jól, de hihetetlen gyorsaságot eredményez géppisztolyokkal is.
    Lightweight Pro
    - sprintelés után átváltani mechanikus irányzékra sokáig tart közvetlenül, de ezzel gyorsabb.
  • Hardline - sokak által használt és kedvelt perk, amely lehetővé teszi, hogy egy öléssel hamarabb kapjuk meg a Kill Streak jutalmunkat. Például ha az UAV-t választjuk ki, amely 3 ölésnél jelenik meg, itt 2 ölés után megkapjuk.
    Hardline Pro
    - nem csak a Kill Streak jutalmat, de a Death Streak-et is előbb kapjuk meg 1 halállal.
  • Cold-Blooded (hidegvérű) - gyakorlatilag láthatatlanná válunk a légi támogatás, az Őrszem gépfegyver, és a hőtávcső szemében. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem is vehetnek észre. Egy AC-130-ról látható a mozgásunk, hasonlóan a hőtávcsőben, de sem a gépfegyver, sem az UAV, sem az összes többi légi fegyver nem érzékel minket. Hasznos lehet egy légelleni csoportban, ahol a rakétáinkat ezek ellen tároljuk.
    Cold-Blooded Pro
    - ismert probléma, amikor vörössel jelzi nevünket az ellenfélnek a játék, amikor épp ránk céloz. Ez leginkább a mesterlövészeket zavarja, akik jól elrejtőztek, de elárulja a nevük. Ezzel a fejlesztéssel nem fogja a nevünket jelezni, még csak nem is válik pirossá a célkereszt.
  • Danger Close (veszélyes közelség) - míg a Stopping Power a töltények erejét növeli, ez a perk minden robbanószer hatását megemeli. A rakéták nagyobbat robbannak, ahogy a gránátok is.
    Danger Close Pro - növeli a légi támogatásunk sebzési erejét.

Perk 3
  • Commando (kommandós) - lehetővé teszi, hogy messzebbről késelhessük le ellenfelünket. Sokan nem kedvelik emiatt az előny miatt ezt a perk-et, mivel ismert probléma volt az "Én késeltelek le előbb! Miért én haltam meg?" probléma.
    Commando Pro - leeséskor kevésbé sérülünk meg, így több helyről könnyebben juthatunk le.
  • Steady Aim (pontos célzás) - mint tudjuk, csípőtüzeléskor (nem célzunk a mechanikus irányzékkal) nagy minden fegyver szórása. Ez a perk csökkenti a szórást, potnosabbá téve ezzel lövésünket. Ez a pontosítás nem vonatkozik a mechanikus célzás visszarúgására.
    Steady Aim Pro - távcsöves fegyvereknél hosszabb ideig tudjuk visszatartani a lélegzetünket (sima távcső vagy hőtávcső, utóbbi minden fegyveren visszatartható lélegzettel).
  • Scrambler (zavaró) - a játékos közelében lévő ellenfelek radarját megzavarjuk. Működése egyezik a radar zavaró Kill Streak-kel, aminek eredményeképpen  nem lát semmit a minitérképen. Ezzel szemben elárulja, hogy a közelben vagyunk.
    Scrambler Pro - megzavarja a Claymore aknákat is, ezáltal 5 másodpercet késik a robbanásuk.
  • Ninja - láthatatlanná tesz minket az egyetlen eszköz ellen, ami ellen a Cold-Blooded nem: a fegyverre szerelt szívverés érzékelő. Ha a Ninja-val szereljük fel magunkat, ez az eszköz nem veszi fel jelünket, így kombinálva a Cold-Blooded-del teljesen eltűnünk minden elektronikus dolog elől.
    Ninja Pro - nincs zaja a lépéseinknek, így teljes csöndben lopakodhatunk az ellenfél háta mögé.
  • SitRep (helyzetjelentés) - hatása egyezik a már megismert Bomb Squad-dal, kivéve, hogy más helyre került. Fontos változtatása, hogy nem csak a közelben lévő aknákat jelzi ki, de a pálya túlvégéről is láthatjuk. Vörös körvonallal jelzi az eszközt, így még időben fel is ismerhetjük, hogy gránát, Claymore, C4, vagy más van-e a közelben. A robbanószerek mellett jelzi a Tactical Insertion-t is.
    SitRep Pro - hangosabbá teszi az ellenfelek lépéseit, hogy időben meghallhassuk őket.
  • Last Stand (utolsó ellenállás) - sokak által nemigen kedvelt perk, amellyel hogyha meglőnek minket, halál helyett elesünk, de még előrántjuk a pisztolyunkat és használjuk. Aki nem számít erre a perkre, és azt hiszi, hogy megölte a játékost, az általában rosszul végzi. Fontos változtatás, hogy tudunk kúszni Last Stand alatt, de kb. 10 másodperc múlva elvérzünk.
    Last Stand Pro - lehetővé teszi, hogy a pisztolyok mellett a róbbanószereinket is használhassuk, mint pl. gránát, Semtex, és a dobókés is.


Death Streak
- ezek egyeznek a Kill Streak-ekkel, kivéve, hogy itt nem ölések után, hanem halál után kapjuk. 3-szori halál után jelenik meg, de csak akkor, ha azalatt nem ölünk meg senkit.
Copycat - a killcam alatt lenyomva a fegyverváltás gombot felszerelhetjük magunkat azzal a kiosztással, ami a gyilkosunknál épp akkor volt.
Painkiller - újjáéledéskor 10 másodpercig nagyobb életerővel indulunk, így tovább tart megölni minket.
Martyrdom - megölésünkkor egy kibiztosított gránátot ejtünk el, amely 3 másodperc múlva robban.
Final Stand - egyezik a Last Stand-del, de ha várunk 20 másdpercig, újra felállunk és folytatjuk a harcot. Fontos különbség, hogy itt nem pisztolyt rántunk elő, hanem használhatjuk az elsődleges fegyverünket. Hasonlóan a Last Stand-hez, itt is tudunk kúszni.

Fontos változások a CoD 4-hez képest:
  1. Az RPG, C4, és Claymore eltűnt a Perk 1-ből, és az Equipment tagja lett, illetve az RPG másodlagos fegyver.
  2. Megszűnt a 3× gránát és a 3× Speciális gránát. Az utóbbiból 2-t kapunk alap helyzetben (kivéve a füstgránátot).
  3. A Bomb Squad a Perk 1-ből Perk 3-ba került, és továbbfejlesztve jelent meg.
  4. A Bandolier megszűnt, de a fegyverekhez tartozékként választható bővített tár (több tölténnyel).
  5. Megszűnt a Juggernaut.
  6. A Sleight of Hand Perk 2-ből Perk 1-be került.
  7. A Double Tap megszűnt, de géppisztolyoknál tartozékként felszerelhető Rapid Fire néven.
  8. Megszűnt az Overkill, mivel eleve használható több fegyver másodlagosként.
  9. Az Extreme Conditioning Perk 3-ból Perk 1-be került, és továbbfejlődött.
  10. A Martyrdom Perk 3-ból Death Streak-be került.
  11. A Deep Impact megszűnt, de FMJ néven felszerelhető minden fegyverre.
  12. Az Iron Lungs megszűnt, és a Steady Aim fejlesztésévé vált.
  13. A Dead Silence megszűnt, de a Ninja perk fejlesztésévé vált.
  14. Az Eavesdrop megszűnt.

Hírek

  • Call of Duty Black ops
    2010-08-21 10:53:48

    Call of Duty Black ops full Multiplayer revail Szeptember 1-étől.

Asztali nézet